Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 26 mars 2017

Bra jobbat idag,

även om jag just nu känner mig som Sveriges absolut sämsta författare. Det är NEDSLÅENDE med alla påpekanden i manuset och en dålig dag sjunker självförtroendet.
Andra dagar kan jag se annorlunda på det, så det går verkligen upp och ned.

Det rimliga vore ju egentligen att jag efter sju böcker skriver bättre än tidigare, men med en ny redaktör och en kort redigeringstid i förra omgången, så känns det just nu precis tvärtom.

Jag tog mig i alla fall ut, hurra för det.
Och satt en stund på balkongen. Hurra för det också.

I morgon ska jag till sjukgymnasten igen och sedan är det manuset som gäller.
Heja Hellberg. You can do it!



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Bara det blir bra till slutprodukten så :) Du vet ju att du kan!

Elisabet Nielsen sa...

Läste ett citat någonstans, som fritt översatt nog skulle vara ungefär så här: "Ett första utkasts enda uppgift är att existera".