Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 14 mars 2017

Att om och om igen köra huvudet i väggen

och förvänta sig ett annat resultat än samma slags huvudvärk som förra gången, är en form av galenskap som de flesta av oss hänfaller åt.
Mitt ex var ett väldigt bra bollplank när jag behövde prata manus. Han hjälpte till att öppna de där väggarna jag stångade mig blodig mot. Oftast med att ställa en fråga eller komma med ett påstående som inte hade ett dugg med min min box att göra, vilket låste upp min hjärna så att den kunde tänka nytt igen.

Just nu har jag min anteckningsbok som dörröppnare.
Vilken tokig bokidé som än kommer till mig, skriver jag ned. Jag tror att jag en vacker dag kan kombinera flera av idéerna och möjligtvis kom jag på något bra till nian i går kväll.
Det återstår att se när jag börjar jobba med den igen. Jag tänker att det är ett finfint sommarprojekt att färdigställa.
Till dess forsätter jag ha den här snyggingen i sängen.






Inga kommentarer: