Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 26 mars 2017

Åh, vad han är bra på gråtkranarna, Nicholas Sparks

Och jag köper det rakt av.
The last song. Såg den just på femman.
Buhu buhu.

Nicholas Sparks är mannen bakom The notebook, som väl de flesta känner till, och egentligen tycker jag att det är snäppet för mycket smör för mig. Ändå sitter jag och tjurar.
Men släng in ett litet barn som spelar sin roll som lillebror så att man verkligen tror honom, så är det kört för min del.

Jag ska se en annan film med pappan i The last song, Greg Kinnear, senare ikväll. En film jag har sett förut och minns som oväntat bra och berörande:
Stuck in love.
Den kostar 9 kr att hyra på Itunes.











2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Den Nicholas Sparks har jag inte läst och inte sett. Gillar honom!

Kristina sa...

Har du sett Safe Haven? Den finns på Netflix såg jag. Underbar, men också lite jobbig, precis som The Last Song.