Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 2 februari 2017

Jag tog ledig idag,

och klappar mig på axeln för att jag är en sådan fruktansvärt bra chef.
Istället har jag inte gjort ett dugg mer än
bäddat rent och fint,
lagat mat,
badat och tvättat håret med allsköns jox och snart ska jag lägga mig bara för att det är så galet härligt.

Notera gärna den lilla trappan (med fårskinn) till sängen. Till de små och gamla i familjen.


21.00 ska jag se på den utmärkta nya serien This is us, som går på trean.
(Jag såg att Notting Hill går på åttan samma tid, för er som är mer intresserade av det.)
Fram till dess ser jag nya avsnitt (tror jag) av Modern family på åttan.

En sådan dag, helt enkelt.
I morgon jobbar jag igen.
Tjohej.


2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Det låter härligt!
God kväll och god natt och lycka till med skrivande/redigerande i morgon.

Åsa Hellberg sa...

Tack tack! :)