Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 28 februari 2017

I år gick det inte lika bra för Fårdan.

Styrleder på båda sidor och ett läckande avgassystem.
Enbart slitage och går att fixa med utbyte av reservdelar och svetsning, enligt besiktningsmannen som var stum av beundran över hur rostfri hon är på undersidan.
Så.
Fortfarande värd att fixas.
Måste göras inom en månad.

Idag är teknikerna här igen för att göra något i lägenheten där skottlossningen var.
Än så länge är inte glaset i balkongdörren fixat och brottsplatslappen har suttit på dörren.
Jag vet inte hur det är med mannen som skadades och tänker på honom ibland.

Om någon timma ska jag tvätta och fram tills dess ska jag läsa vidare i min bok som jag gillar, men tar mig fram i rätt långsamt just nu.
Jag ska ge mig en tokläsningsdag snart igen, tycker att det är härligt och ska planera in det i kalendern.
Vad sägs om onsdagar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkstad igår för att fixa bromsar bak. Underkänd vid besiktning idag pga bromsar bak! Åter till verkstad som gjorde jobbet riktigt och fixade ombesiktning. Nu ser min röda SAAB från 2003 och jag fram emot fortsatta färder med bl a Hellbergska ljudböcker. Lycka till med reparationer av Fården. Aldrig kul men ett nödvändigt ont. Onsdagen kan vara bli bättre.
Kram
Monica

Åsa Hellberg sa...

Monica; då förstår vi varandra:)