Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 23 februari 2017

För övrigt kan jag meddela att det är hemskt när ens bok är ute på läsning,

som nu i händerna på min nya redaktör.

Tänk om hon inte gillar den?
Tycker illa om mina karaktärer, mår dåligt av en platt story och känner att detta är ett stort misslyckande efter Gloria (som hon tyckte riktigt mycket om.) Inget av det kan hon ju säga. Inte ens andas.

Precis så känsligt är det i det här skedet.
Min stackars formgivare, som inte slängde sig om halsen och skrek ut hur bra den är (förrän jag tvingade henne) är en av dem som har förstått det. Nu.
Och Teresa, såklart.
Men hon känner mig nu och vet att jag en att asplöv tills vi har satt allt på plats.

Mitt lilla team är så himla viktigt för mitt självförtroende som författare.
Jag är groteskt bra på att läsa av människor - vi kan väl lätt säga att det är min specialitet  som medberoende - och minsta lilla tvekan plockar jag upp direkt.

Så håll en tumme för min tredje Sonja, för jag är själv så himla glad i den (är det norska eller svenska?)

Första kapitlet, hela premissen för Sonjas andra chans, ligger med i pocketen av Gloria som kommer i mitten av april.
Det känns kul att kunna bjuda på, när det ändå var klart.

I morgon har jag inget inplanerat mer än att lata mig.
Fredag, igen. Det är ju helt galet!


6 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Klart det kommer att bli bra! Sonja 1 & 2 är ju så otroligt härliga och Gloria var absolut ljuvlig. Så jag håller tummarna och skickar en stor dos sympati tills du överlevt processen.

Eva-Lotta sa...

JAg är också säker på att den är jättebra!

Annika Estassy sa...

Det kommer att bli en glimrende bok! (norska)

Åsa Hellberg sa...

Tack, vad ni är snälla!

Simona sa...

Hurra vad roligt! Älskar när andra ger ut böcker, haha!

Åsa Hellberg sa...

Hurra på dig själv, du kommer ju ut samtidigt!