Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 5 februari 2017

Jag vaknade åtta.


Då hade jag drömt ett bra tag. 
Dels om annalkande oväder, vilket kan bero på att jag läste om stormen Gudrun igår,  men också om Camilla Läckberg och något hon ville ha hjälp med (som jag inte minns nu, tror att hade med kläder att göra).

Sen duschade jag, åt frukost och därefter skrek Misse från soffan - som han gör varje morgon - att jag skulle sätta mig bredvid honom istället för vid köksbordet (jag har en öppen planlösning. En och en halv meter från köksbord till soffa. Bordet är det vita i nedre vänstra hörnet.) 
Ni ser honom på bilden.

Så nu sitter jag här och efter en liten stunds kliande bakom örat har han lagt sig ned och sover nu tungt. Jag ska förstås jobba.
Hälften kvar och nu brådskar det faktiskt.
Så jag kör.

Vi hörs senare.




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas det flyter på bra idag då!

Elisabet Nielsen sa...

Lycka till!