Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 25 januari 2017

Somnade tidigt

och vaknade ännu tidigare.
Somnade om och vaknade igen av att Pressbyrån precis satt in 545 000 på min konto.
Ljuva drömmar.
Jaja.
Verkligheten duger också.
Jag är frisk, ska träna och när jag har handlat ska jag jobba.
Målet är 20 sidor idag också.

Jag började se en film igår som jag såg på bio förra året, Spotlight.
På Viasat eller Netflix, minns inte.
Bra är den i alla fall.
Based on a true story om Bostontidningen Globes avslöjande av nästan 90 katolska prästers övergrepp mot unga och hur långt upp i hierarkin dessa övergrepp döljs för omvärlden.

Se den är det starka betyget från förorten!

Inga kommentarer: