Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 26 januari 2017

Jag får utskick från Tjejmilen.

Förra året investerade jag ju stort i lanseringen av Gloria och att ha ett lag i tjejmilen var en del av det. Jag köpte lagtröjor och bjöd på mat och fixad en grym goodiebag (som jag verkligen inte betalade själv, vill jag gärna säga.)

Superkul, men i år blir det inget sånt.

Reklambudgeten är satt till exakt noll kronor i år. Förra året la jag in massor med pengar som jag ännu inte kan räkna hem - troligtvis aldrig faktiskt, och det behöver jag se i min lilla firma för att kunna göra det igen.

Så. Ingenting i år.

Mn tjejmilen kan man ju springa ändå, säger vän av häftiga rörelser.
Ickesanicke.
Här springs ingenting, mer än runt i en cirkel på friskis.

Jag skippade ju träningen idag för att jag tänkte jobba (när jag avbokade passet sju i morse) men sedan somnade jag om och sov all evighet istället. Nu har jag har jobbat hela eftermiddagen men när jag tittar på vilken sida jag är på så har jag bara kommit två sidor längre än igår.
Men ordantalet är utökat och jag har rumsterat om, så jag förmodar att jag ändå har fått något gjort. Annars har vi stooora bekymmer!
Tre veckor till deadline.
Kämpa Åsa, kämpa!

Det var väl det. Vi hörs i morgon.

Ps Klockan nio ikväll visar trean tredje avsnittet av den fina serien "This is us." Har ni inte sett den så rekommenderar jag den varmt.
Den frivisas på Viafree om ni har missat de första två avsnitten. Bara att klicka på avsnitten så går de igång.
Bra va?




2 kommentarer:

Simona sa...

Kämpa, Hellberg!

Eva-Lotta sa...

Du får nog många utskick när du nu en gång deltagit... Nackdel för de flesta skulle jag tro, men kanske fördel för någon?