Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 5 december 2016

En sådan störtmysig söndag.

Först satt Misse och jag och väntade och tittade på klockan.


Sedan var den äntligen ett och vi jag kunde åka och hämta Jonathan och Linnea i Farsta centrum. In med dem i bilen och vysch iväg till Haninge och Ica Maxi där vi förstås först kollade in pocketutbudet innan vi handlade.
Det såg bra ut!

























Efter det var vi vrålhungriga och åt på O´Learys innan vi åkte hem och satte en deg som
var svårjäst.
Under tiden gjort Linnea sitt julgodis och Jonathan var assistent och sprang mellan oss med mjöl, nötte och annat vi gapade om.


















































När godiset var klart, hällde vi upp julmusten och högg in.
Även jag, som ju inte ätit socker på typ ett halvår.
Av någon bra anledning fick jag inget insulinpåslag den här gången och kunde hålla mig vaken genom hela filmen vi såg.
Wall-E, har ni sett den?
Så fin.




























Efter det babblade vi och såg lite på David Attenboroughs djurfilmer innan de åkte hem med allt godis och alla bullar i påsar, klockan halv elva.
Världens bästa tradition det där.
Hoppas vi kan göra om det nästa år.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.
Det känns som om jag vill göra något, men vad återstår att se.
Det är en mulen dag och rätt mysigt att vara inne också.


2 kommentarer:

Ezter sa...

Lika mysig dag som vi hade igår, som jag nyss bloggade om :)

Kristina W sa...

Mmmm, låter som en riktigt mysig dag :) Älskar för övrigt Wall-E. Det är fantastiskt att skaparna lyckas hålla ens intresse uppe i början av filmen fastän det inte är något "prat".