Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 6 november 2016

Min rumpa protesterar idag,

så om jag ska kunna sitta på Cirkus och se Jöback idag måste jag verkligen tänka på vad jag har på mig. Inga hårda sömmar, gärna mjukisbrallor (jo då, det finns snygga!)
Och att sitta helt rakt i ryggen så att jag belastar sittbenen.
Just nu ska jag jobba en stund och den här dagen får det bli vid köksbordet där jag kan sitta lite framåtlutad.

Jag gjorde det jag skulle med bokföringen igår, siffrorna ska "bara" läggas in och skickas iväg, men jag såg att jag har en vecka på mig.
Tvätten har jag flyttat till på tisdag,
så egentligen kan jag vara ledig fram till jag ska åka till stan och det är ingen dum idé alls.
Men.
Tänker bara göra pyttelite, innan jag lägger på sidan i soffan och vilar gumpen framför teven.
Sedan tror jag att jag ska bada.
Det känns som en sådan dag idag.



Inga kommentarer: