Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 17 september 2016

Vaknade med huvudvärk,

som om jag drack två glas vin igår.
Det gjorde jag inte, utan bara vatten, men det hjälpte tydligen inte.
Men å, vad det var roligt att träffa alla gamla godingar. Jag jobbade på dåvarande Kraft Foods i 10 år och kände igen de flesta som var där. Jag snattrade från 17 till 23.15.

Men idag är det jobb igen, jag ska till fina Näsby Park och bokhandeln.
Jag finns där mellan 13 och 14!

Sommelier på Grodan

Micke festarrangör och jag som är så här glad tack vare fantastisk mat. Bergtunga. Glömde fota.

På väg hem. En blå glob till höger.

Inga kommentarer: