Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 27 september 2016

Jag hoppas att jag kan jobba efter tolv idag,

det måste vara en målsättning att i alla fall skriva något efter den tiden. 1000 små fina ord och jag är nöjd.
Innan det ska jag träna och sedan gå direkt till kiropraktorn som ligger i princip vägg i vägg med gymmet. Det är säkert bara bra att jag är uppvärmd, eller vad tror ni?

Innan det ska jag duscha (ja, alltid innan träning) och se Anna Fredriksson som ska sitta i tv4-soffan.
Det här är hennes nya bok och jag tror att den är precis lika bra som hennes andra!


Jag träffade Anna och Susanna Dilber 2012 när jag släppte Sonja sista vilja, och vi fann varandra över en frukost i Tylösand.
Kul att vi landade på samma förlag efter det.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Vacker omslagsbild!

Simona sa...

Kul att se folk på TV. Skönt att vara hemma!

Ezter sa...

Den boken läser jag just nu!

Åsa Hellberg sa...

Agneta; jättefint!

Simona; förstår det!

Ezter; härligt!