Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 15 september 2016

Jag håller ångan upp,

men det är som om 14.00 är min gräns.

Å andra sidan har jag gjort mitt dagsverke på tretusen och då är jag ju mer än nöjd såklart.
(Vanligtvis brukar jag ligga mellan 1500 och 2000 innan jag kroknar, så jag har en extra schwung den här gången, och än så länge är väl bäst att tillägga.)

Nu ska jag handla och jag vet inte hur det är med er, men själv behöver jag skriva en inköpslista för att komma ihåg vad jag ska köpa.
Idag står det blomkålsris (är besatt),
tandtråd (är besatt) och
kyckling (är besatt)
tomater (är gott i blomkålsriset)
paprika (är gott i blomkålsriset)
fetaost (är gott i blomkålsriset)
kaffe (blanda inte i det i blomkålsriset)
och kattmat (se föregåendet) på listan.

Där har vi den.
Just det. Tvål måste jag lägga till.
Det går åt massor i det här hemmet, både i badrummet och köket. Det finns nog ingen med så rena händer som jag.

Det var det.
Resten av dagen ska jag läsa ett kapitel ur min nya bok (alltså som någon annan har skrivit) och se på tv.

Häpp.

Snyggare än så här blir det inte idag.

Inga kommentarer: