Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 29 september 2016

Jag hade tänkt rekommendera en film idag,

men det kan jag inte eftersom det bara sänds skitprogram just nu.
Istället kommer jag att fortsätta se Gilmore Girls (2000-2007) när jag har jobbat klart.

Jag kommer ihåg jättemycket från handlingen (jag såg den när den sändes på tv), men det spelar ingen som helst roll. Det är en underbar serie; varm, rolig, rapp och totalt befriad från elände annat än i lite småkonflikter här och där.
Jag tror på varenda karaktär, trots att många är knasbollar, och den lilla staden Stars Hollow är lika ljuvlig som påhittad.

På bilden ser ni huvudkaraktärerna, flickorna Gilmore. Mamma Lorelai och hennes sexton år yngre dotter Rory.



Det kommer en miniserie som uppföljare med alla de gamla karaktärerna (till och med den väl alltid väldigt upptagna Melissa McCarthney är med), men om den kommer hit eller inte är ju en annan fråga.
Hoppas hoppas.

Nu har jag ställt in träningen och då måste det banne mig gå bra att jobba.
Idag är jag utvilad, inte ett pip från Misse varken i går kväll (han brukar alltid komma till min säng ett par timmar) eller i natt (innan jag somnade gick jag upp och kollade så att han fortfarande levde.)
Alltså har jag inte en enda ursäkt.

Nu kör vi!


1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)