Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 1 september 2016

I helgen trodde jag att jag skulle bli förkyld.

Lite tung i huvudet, lite ruggig. Det måste ha varit vädret för jag kom på nu att av det blev det inget mer tack och lov.
Jag tror, peppar peppar, tvi tvi, knack i bordet, att jag inte har varit förkyld eller sjuk på bortåt två år (vilket är bullshit för jag var förkyld i juli förra året enligt min blogg, haha).
Hoppas att det får fortsätta så.

Idag börjar jag redigera Nikki. Enligt min förläggare är det inte mycket alls, och det gör att jag tror att jag kan fixa det på en vecka. Vi får väl se.

Och senare idag firar vi den här.
Simonas fina kärleksroman, med Ambra och Tom i huvudrollerna.
En enda risk.
Läs (för bövelen!)


3 kommentarer:

Ezter sa...

Skönt att slippa bli förkyld! Min chef ringde i förrgår, vi saknade grejor så jag kunde bli hemma- Så glad jag blev, han lät totalt genomförkyld. Det vill inte jag bli, så hoppas han blir frisk innan jag börjar igen...

Ninas corner sa...

Såg dig på avstånd, men jag var på väg att gå då så jag lyckades aldrig knöla mig fram för att säga hej. Det var så mycket folk i vägen. ;) Men en riktigt fin release var det.

Åsa Hellberg sa...

Ezter; bra att hålla sig ifrån:)

Nina; ja, jag tyckte att jag såg dig också, men sen var du borta:)