Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 3 september 2016

Det där med research.

Nikki (som är arbetsnamnet på min nästa bok, den kommer inte att heta det när vi väl har funderat klart) utspelar sig ju i Östergötland och jag har inte varit där än. Jo det har jag ju, men då visste jag inte att en hel bok skulle utspelas just på det där specifika stället.
I alla fall.
Det är fantastiskt vad generösa människor är med sin tid. Häromdagen skickade jag intervjufrågor till X och ett par dagar efteråt hade jag svar på allt jag undrade samt en inbjudan att komma dit och se det i "verkligheten."
Va?
Fattar ni vad snällt?

Överallt där jag har bett om hjälp under åren har jag mötts av samma svar: ja, inga problem. Kom hit om du vill.
Det underlättar ju galet mycket när jag ägnar mig åt sånt jag int begrip.

(Någon gång borde jag ta i på riktigt. När jag skrev Gloria intervjuade jag en kapten, men jag kanske skulle frågat SAS om jag inte fick åka med på en liten tur i Cockpit. Jag har gjort det flera gånger, alltså suttit i cockpit, och det är jätteroligt!)

Idag ska jag redigera.
Det blir fantastiskt bra med den nya informationen!

Och ikväll ska jag träffa de där som bjöd mig på det här senast.
Vi har inte setts sedan han fyllde 22, men nu är det dags.
Hurra.

Inga kommentarer: