Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 31 augusti 2016

Jag stapplade till träningen idag.

Tänk att man kan tappa allt; kondis, styrka, smidighet på två månader.
Nu kommer jag förstås att ha ännu värre träningsvärk i morgon.
Min kompis, 83 (!), hade tränat hela sommaren, men sa (tack och lov) att hon också blev svettig av dagens pass.
På fredag ska hon och jag gå på ett danspass.
Jag gick på ett sådant precis när jag hade börjat träna i januari, men det var lite för mycket armsvängningar för mig då. Nu när armen hänger med så finfint tror jag att det kan bli annorlunda.

Jag SKA tillbaka till vårformen igen. 
Det är först nu jag förstår att jag faktiskt hade en sådan.

Annars idag har jag pysslat med allt och inget.
Druckit åtta koppar kaffe.
I morgon börjar jag redigera Nikki och sedan ska jag till förlaget, innan jag ska på Simonas releasefest. 
Någon mer som ska dit?

3 kommentarer:

Annette sa...

Tänk om man hade njutit mer av att vara i form när man var det ;) Så är det för mig. Jag måste också tillbaka till gymmet, snarast! Jag känner mig inte alls lika stark och när jag inte tränar blir jag såklart mer sugen på mat och godis eftersom jag inte får de endorfiner jag annars får av träningen. Kul med 83-åringen som tränar på! Jag hoppas, hoppas att jag också kommer att stå där på gymmet och bolla runt med hantlarna när jag är lika gammal. Spännande med din nya bok :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag vet - men jag ska vara ärlig och säga att jag först i januari i år tog det på allvar. Tidigare har jag slutat så fort det har blivit tråkigt, och helt ärlig så är det inte särskilt kul.
Bara bra!
:)

truongmuunghenhan sa...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

An Thái Sơn chuyên võng điện máy đưa võng hay võng điện cho bé và chia sẻ kinh nghiệm giúp quý khách biết cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như máy đưa võng loại nào tốt nhất cho giấc ngủ của bé.