Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 6 augusti 2016

Jag har sovit ut på riktigt idag.

Somnat om och somnat om igen.

Jag är med i en FB-grupp med gamla scanairananställda och herregud vad många roliga bilder de lägger ut. Och vad många minnen som dyker upp.
Igår var det en norsk tjej som la ut en bild på sin blå mascara och jag har drömt hela natten, i alla fall på morgonen, om att jag tog fel borste och målade mina ögonbryn blå istället för svarta, och sedan fanns det inget medel för att ta bort det.

När vi var på Canarias för två och ett halv år sedan var vi på det som vi när vi flög kallade Maggans Pang och hälsade på. Egentligen heter det Las Margaritas.  Jag kan inte säga att jag kände igen mig och det var lite trist, men å andra sidan bygger ju hotell om på 25 år så det kanske inte är så konstigt ändå.

Däremot känner jag igen många ansikten på de gamla bilderna. De är ju så jag minns dem.
Minns ni 30-års jubileet jag var på i april?
Hoppas det blir ett 35 också framöver.







Helen åker med mig till Dalhalla och ser Carmen om två veckor. Hon vill se den efter att ha läst Gloria och när jag åker på researchresa får hon hänga med.
Det ska bli galet kul.

Vänner är väl det allra bästa, eller hur?



2 kommentarer: