Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 2 augusti 2016

Andra augusti,

och jag har tagit mig en läsdag, minsann.
En ska läsas ut, en annan påbörjas.
Är strax klar med Annika Estassys nya: Alla dessa hemligheter.
Hon skriver otroligt bra, den goda Annika.
Köp och läs för tusan!

















Jag fortsätter svenskt sen, med Emmy Abrahamssons : Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske.



























Båda läser jag på min platta. Jag är förbjuden att ta hem mer i pappersformat innan läshögen är lägre. Jag har Anna Fredriksson, Petra Holst, Katarina Bivald och Suzanna Dilber som jag vill läsa efter Emmy.
Sen kommer Simona med sin nya, så jag har att göra ett tag känns det som.

Heja svenska kvinnliga författare!


4 kommentarer:

Simona sa...

Heja och hurra!

Annika Estassy sa...

Ja, heja!

Anonym sa...

Jag fick en känsla när jag såg bok och titel, på den första boken, att det var en fortsättning på "Sonjaböckerna".
Tror jag ska läsa den för den gav ett litet "skutt-i-magen-känsla" när jag såg den.
Jag har semester så jag ska försöka hitta den - annars är det ju snart höst.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; vad bra! :)