Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 13 juli 2016

Man kan säga att jag gick från rustikt till luftigt.


Jag älskade ju mitt fina teakbord, men det var omöjligt för mig att sitta bekvämt och då fanns det inte så mycket att välja på. 
De nya stolarna har lite svikt i ryggen och är perfekta i höjden och borde är 6 cm lägre än det runda.
Nu återstår att lösa lampproblemet. Jag har hade ett par runda glober som hängde över det gamla, men de hänger helt fel nu. 
Jag har aldrig borrat i taket, det var Nisse som fixade det när jag flyttade in här, så vi får väl se om jag törs ge mig på det själv eller om jag ska vänta på att få hjälp (verkligen inte min grej, by the way.)

Anyhow.
Mitt hantverkande; måla, skruva, flytta, slänga, byta, sälja, fixa och dona, är nog över för den här gången.
Nu är det jag och mitt manus. Jag har en deadline som på riktigt börjar närma sig. En månad kvar och det är nog bäst för mig om jag sätter lite fart.

För övrigt så är det min mammas födelsedag idag.
77 bast och tack och lov piggelin som tusan.
Nästa år kanske jag kan vara på Västkusten den här dagen.
Grattis Mamma!







1 kommentar:

Simona sa...

Skitsnyggt!