Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 24 juli 2016

Jag gillar ost.

Och av vissa sorter, till exempel en färsk Gouda, kan jag äta i princip hur mycket som helst.
Hur mycket som helst är sällan bra, så istället för att köpa ost jag kan vråläta köper jag en vällagrad och stark, som jag bara kan ta en skiva av för annars blir det för mycket.
Det är sådana strategier jag ägnar mig åt för att komma i mina kläder.
Bra tänkt, eller hur?
Dagens frukost bestod av ett stekt ägg, en skiva skinka och en skiva ost. Om man delar ägget (eller har två) kan man lägga ena delen över osten så att den smälter. Så jädra gott.
Som mellis petar jag gärna i mig en halv paprika med bregott, kanske fyllt med en halv avokade och min starka ost. Paprika - som jag också är galen i - och ost är ju en grym kombination.

(Sedan midsommar äter jag Lchf igen, och min mage älskar det. Ingen oförutsedd luft, magen sjunker ihop ett par kilon och jag känner mig pigg och alert helt och hållet utan socker och snabba kolhydrater.
Häpp.)

Nu ska jag jobba ett par timmar.
Lösa problem i manuset.
I love it!




1 kommentar:

Simona sa...

Ost är gott.
Gouda är gott. Men Gouda är även alldeles för salt, så det är nog klokt att vara måttlig. Måttlighet är för övrigt verkligen en dygd jag själv är bra på - hahhahaaa.