Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 28 juli 2016

När det är klart flygväder

är det få transportsätt som är trevligare än att flyga, om ni frågar mig.
Sedan kanske inte jag är så begeistrad alltid, men jag har en djup kärlek till resandet som sådant och är faktiskt fortfarande som ett barn när jag kommer till Arlanda.
Blasé vore förfärligt inbillar jag mig och är tacksam för att jag fortfarande är nyfiken och har resfeber även om det gör mig galet trött.
I morse sov jag till halv tio.

Idag har jag lite uppsamling att göra, men jag måste också planera för redigeringen. Det återstår ungefär två arbetsdagar innan jag kan gå tillbaka till kapitel ett och börja om.

Där är jag, en torsdag som mycket mer känns som en fredag.



Någonstans mellan Kalmar och Stockholm

Inga kommentarer: