Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 25 juli 2016

I den blomtomma

delen av balkongen står min cykel. Det blev för trångt att ha en i hallen och i cykelrummet törs jag inte ställa den, så den får vara här.
Just nu använder jag den inte. Jag har ju haft ett ont knä ett tag och tänker kolla om det kan läka helt innan jag provar cykeln igen. Peppar peppar så har jag inte haft ont senaste veckan, och hon står ju fint där och kan inte bli stulen.

Idag är jag redigeringsledig. Jag ska både städa, tvätta, handla och försöka sola en stund hade jag tänkt. 
I morgon åker jag till Öland, och Jonathan och Linnéa flyttar in till Misse.




1 kommentar:

Simona sa...

Hurra för Öland!