Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 14 juni 2016

Mitt högra knä har känts lite ostabilt

vid några tillfällen den senaste månaden och nu får jag ont när jag går en promenad typ.
Mitt på knäet, på framsidan under knäskålen.
Mest ont när jag sträcker på det. När det gör som ondast går det inte att sträcka.
Inte alls ont när jag sitter och inte alls ont alls nu på morgonen innan jag har kommit igång. Kan sträcka utan minsta problem.
Det kan bero på att jag spurtade lite uppför på cykeln, men å andra sidan kände jag av obalansen i det redan innan.
Några idéer?

Idag ska jag i alla fall ta mig till badstranden.
Jag får tillbaka mitt manus ikväll, så i morgon börjar jag bearbeta det. Deadline mitten av augusti.
Åh, jag längtar efter att jobba!
Det är oerhört roligt att redigera, och som vanligt behöver jag fylla på istället för att ta bort.
En karaktärs roll ska förändras lite, men det är inte ett jättejobb. Sedan är det mest bygga på som gäller.
Hurra!

4 kommentarer:

Ezter sa...

Åldern Åsa ;) Nä, allvarligt talat, jag har ingen aning! Säger 55½-åriga jag.

Annika Estassy sa...

Känner igen knäontet men vet inte vad det är. Mitt brukar gå över av sig själv så småningom. Jag gissar på överansträngning. Eller ålder. ;)

Anonym sa...

Mitt på och under, tror lårmuskelfästet sitter där. Kanske överansträngt efter cykling? Anneli

Åsa Hellberg sa...

Ezter och Annika; tack! :)

Anneli; det började innan, med ostabilitet, så jag undrar det ändå. Kanske blev det värre av det.