Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 10 juni 2016

Jag har sett Vänner


så himla många gånger, men aldrig förstått att i vissa vinklar använder man en annan skådis än den ordinarie. I avsnittet jag såg igår blev det tydligt när kvinnan som syns i högra hörnet inte alls är "Monica."

Det finns lite sådana missar här och där. Hår är en sådan där grej som många verkar ha svårt för. Luggen bakom örat är en sådan. 

En annan är i just Vänner när man avslutar en säsong, och ska öppna nästa med att man fortfarande är på samma dag och en av huvudpersonerna har blivit väldigt smal. 
"Chandler" har gått ned massor mellan två säsonger och från när han friar tills senare samma dag, saknas säker 15 kilon.
Det kan man ju inte göra så mycket åt, såklart. 
Men luggen tycker jag faktiskt att man ska hålla lite ordning på!


3 kommentarer:

Ezter sa...

Det är ju rätt grova missar! Nu har jag börjat på Gloria :D

Agneta sa...

Har aldrig tänkt på att de har andra skådisar! Men det syns ju tydligt och klart här.

I övrigt älskar jag Vänner och har sett serien hur många gånger som helst. Jag tröttnar aldrig, tror jag. :)

Snäckskalsdalen. sa...

Och jag har några gånger när jag varit på bio sett att en mikrofon kommit ner i överkanten, och det har jag tyckt varit lika roligt var gång! Men Vänner, så noga har jag inte tittat, men ska hålla upp ögonen i framtiden! Undrar bara varför inte "riktiga" skådisen är där, det är ju inga nakenscener direkt.....
Ha det!