Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 7 maj 2016

Misse låg kvar i sängen när jag gick upp.

Lat katt det där.
Å andra sidan hade han ylat vid FEMTIDEN, så han var väl trött.

Idag ska jag träna Core. Mage och rygg. Det ska bli mig att sant nöje. De kommande lördagarna har jag fullt upp med signeringar i Stockholm och då blir det ingen träning alls.

Sedan ska jag väl fortsätta hänga på balkongen, tror jag. De ska ju bli finfint väder även den här dagen.
Och så måste jag ha koll på vilka blommor som ska vattnas lite varje dag och vilka som bara behöver en skvätt i veckan. Det är viktigt det där. Jag älskar oftast ihjäl dem med min vattningskärlek, om jag ska vara ärlig.
I år ska jag vara noggrannare. Läsa på, så att jag får behålla min prunkande balkong hela sommaren.

Det var väl det, så här långt den här lördagen.
Tjohej!

3 kommentarer:

Annika sa...

Sverige är verkligen avlångt! Inga blommor ute på balkongen ännu här uppe i norr, mer funderingar på hur man klär en fyraåring när det är femton grader varmt och fortfarande snö kvar på marken :-)

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja, det är problem förstås:)
Hur gick det? Fick fyraåringen på sig något?:)

Annika sa...

Jodå, och lagom till lunch förvandlades mycket av snön till lera i stället :-)