Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 18 mars 2016

Till dig som skriver.

Det här Lucy Dillons tips i en intervju med Type and Tell.

Och till mig själv:"Att sluta träna är som att börja röka." "Träning måste inte vara roligt."

Fredag. Det är helt obegripligt!



2 kommentarer:

Simona sa...

Jättebra av Lucy.

Allt du skriver om träning, det går verkligen mig helt förbi. Visst är det märkligt?

Åsa Hellberg sa...

Inte alls märkligt.