Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 13 mars 2016

Söööndag.

Alltså, på riktigt. Det här tempot som veckorna passerar i kan väl inte vara normalt?
Någon filosofisk vän sa en gång att ett år var en fyrtiondel av mitt liv (då, alltså), nu är den en femtiofjärde (snart), så kanske är det just det som gör att jag upplever att det går allt fortare.

Idag ska jag promenera på stan innan jag ska på musikal.
Den här.



Jag träffade kompisar häromdagen som gav den högt betyg.
Själv ger jag alltid Book of mormon mitt allra högsta. 
Fortfarande det bästa jag någonsin sett.

3 kommentarer:

Ezter sa...

Jag skulle vilja se båda musikelerna! Ha det så trevligt!

Simona sa...

Woho!

Åsa Hellberg sa...

Ezter; jag hörde att Book of mormon är på väg till Stockholm.