Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 6 februari 2016

Och idag har han legat i sin egen soffa,

där har han inte varit sedan han kom hem från operationen och kissade i den. Istället har han ju legat gömd bakom.
Han är definitivt på bättringsvägen och det gör mig så glad. För en stund var jag orolig för att han inte skulle klara konvalescensen men nu tror jag att vi kan, peppar peppar, blåsa faran över.

Idag har jag först träffat Nisse och hans dotter när de kom för att hämta bilen, därefter tränat på köksgolvet och sedan kom Jonathan hit och åt lunch och stannade i flera timmar. Störtmysigt, men nu är jag tokslut.
Det där med att gå upp mitt i natten och sedan försöka somna om är verkligen sådär.
Nu ska jag hålla mig vaken till 24.00 så Misse kan få sin medicin innan jag lägger mig. Nästa dos får han 08.00 i morgon, och sedan ska jag ARBETA!
Hurra!

Ikväll ser jag naturligtvis på Mello!


Inga kommentarer: