Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 5 februari 2016

Nu går Misse i alla fall på toa,

och han äter - men det gjorde han igår också trots förvirringen.
Jag har inte hittat mer kiss, och när han åt kom det ingenting som det gjorde igår när han åt och pinkade samtidigt.
Kvart i fem fick han värkmedicin och nästa dos ska han få klockan tolv.
Han är väldigt trött/tyst/undrar nog vad som har hänt. Han sitter eller ligger bakom soffan framför elementet på sin kudde.
Det är en ny favvisplats som jag bäddade åt honom för ett par veckor sedan. Det är där eller soffan som han helst sover, men nu är soffan inte som vanligt eftersom allt är nedkissat.

Så. I eftermiddag ska jag tvätta allt som går. Handdukar, sofföverdrag, alla hans filtar (tror sex stycken) handdukar och så ska jag skura golvet. Nisse ska till Ikea i morgon, och jag ska be honom köpa ett par nya mattor. Jag har ett par billiga därifrån, just med tanke på Misse och hans ... utsöndringar!

Hampen. 299:-
Jag var ledig igår, och medan Misse var hos veterinären låg jag utan att kunna sova i sängen. Det funkar inte idag, jag måste jobba. Däremot låter jag bli att ha några mål.
Jag har lite att styra upp : anteckna kapitel, kolla tider/datum och sånt som behöver finnas på plats innan jag fortsätter på Sjuan
Det känns som om det rullar på som det ska i alla fall. Det är 25 dagar kvar till målet för inlämning, jag KAN klara det!

(I det här fallet är press bra. Den kommer från mig, och ska inte att blandas ihop med duktig eller att det ska vara perfekt på något sätt. Det får mig helt enkelt att sätta mig på arslet varje dag och faktiskt göra jobbet.)

Inga kommentarer: