Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 24 januari 2016

Vilo - och skrivdag hos Hellberg i förorten.

Jag är inne på min andra kopp dyrkaffe och har satt på mig den nya leoparfärgade fleecemorgonrocken. Jag behöver verkligen några att alternera mellan eftersom jag ALLTID har på mig en när jag skriver/är hemma.
Fötterna har jag hivat upp på fotpallen bredvid alla ljusen som jag tänker tända eftersom det verkar bli en grå dag idag.








Den här veckan har varit fylld av aktiviteter, känns det som. I lördags var jag ute med en kompis på Griffins, i torsdag var Simona och jag på Mamma Mia the party (har ni fattat hur bra det var?) och igår firade Nisse och jag tre år tillsammans på en restaurang på Söder.
Nu behöver jag krypa in i min koja.

Och jag behöver jobba, jobba och jobba.

Nästa vecka är jag chaufför till Jonathan och ska på 18-årsmiddag, resten är inställt.
(Jag måste verkligen sluta skriva in mina gympapass i kalendern för jag blir stressad av att se att jag har något att göra. Jag vet ju när jag ska träna ändå. Jag behöver se blanka dagar som idag. Älskar den här dagen!)

Ungefär så har jag det.
Wohoo.



2 kommentarer:

Izabella sa...

Verkar vara en väldigt mysig morgonrock! En sådan där som man knappt vill ta av sig.

Åsa Hellberg sa...

Hela dagen idag, izabella, hela dagen! :)