Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 25 januari 2016

Vad trevligt vi har det när vi ses,

Jonathan och jag.

Vi är båda kreatörer, vilket gör att vi har mycket gemensamt. Vi är båda drivna, målmedvetna och har en plan för hur våra respektive karriärer ska/kommer att se ut.
Om allt går som det ska vill säga. (Det är alltid bäst att säga, för det ju sällan det går spikrakt).
Den stora skillnaden är att han är 21 och har vetat vad han vill göra sedan han var 14.
Jag var 47 när jag debuterade med Casanovas kvinna och sedan tog det ytterligare tre år innan något roligt kom ur mig och det blev ett arbete av det.

Men ändå.

Det är kul för jag förstår precis vad som blir irriterande för honom för vi är båda blixtsnabba i våra leveranser av både ditt och datt, och när man inte få svar, feedback och respons direkt eller när andra inte gör sitt jobb, kan det krypa i kroppen.
Vi pratade mycket om det idag.

Well.
Underbar dag, vi hann till och med in en sväng på Ikea i Uppsala och käka lunch.
Hurra.
Nu ska jag pyssla lite och sedan skriva.
Det är en fin måndag i förorten.

1 kommentar:

Ezter sa...

Låter som en mysig dag :)