Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 16 januari 2016

Det är den där nya träningsmänniskan som är uppe nu,

själv sover jag minst en timme till.

Jag behöver vara pigg till i kväll, då jag och min bästis Helen ska ut och äta middag tillsammans för första gången på tio, kanske femton, år.
Helt galet.
Vi ska gå till Griffins där Christian är källarmästare.
Och då vill man ju vara utvilad!

Efter fyra pass på friskis känner jag ingenting från min nacke, ni vet de där extraonda som så gärna kommer om man har problem någon annanstans.
Det jag trodde var hårda knutor är mer eller mindre upplöst tack vare viftandet på armarna på gympan.
Den där känslan av ständigt nackspärr som jag har haft i ett halvår är pyts väck!

Tjohoo.
Pensionärsgympa.
Vem kunde tro det?

1 kommentar:

Ezter sa...

Det låter ju bra, men jag hatar ju gympa...Kan kanske vifta med armarna här hemma?