Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 18 december 2015

Skrivdag hos Hellbergs.

Nisse kommer hit efter lunch och vi ska dela på skrivsoffan, eller om han kanske föredrar köksbordet.
Jag kör igång utan honom. Men först vill jag ha tag på veterinären eftersom vi - Misse och jag - inte har fått provsvaren än. Det har aldrig tagit mer än två dagar tidigare.

Fredag.
Bra dag än så länge.
Tjoho.

Update: Misses värden är skyhöga, inte ens mätbara. Igen. Jag måste helt enkelt få i honom kvällsmedicinen som jag har hoppat över sedan jag var i London. Jag har märkt att han är sämre. Han har börjat kräkas igen och är pipig.
Nya ronder, helt enkelt.


1 kommentar:

Ezter sa...

Kan ju dessutom vara skönt att få svaren innan helgen!