Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 12 december 2015

Jag inledde min lördag med att lyssna på Simona,

som var med på Morgonpasset i P3. Jättebra intervju, med nyfikna programledare. Det är oftast allt som behövs för att det ska bli ett bra samtal. Påläst är trevligt, men nyfiken är bäst.
(Jag gjorde radio med en rätt ointresserad Sven Wollter en gång, och det var en PINA!)

Nu är jag inne på kopp nummer tre och har satt mig i soffan, för det ska SKRIVAS ROMAN igen. Tjohej.
Sjuan av planerade tio.
Jag tror att jag har Åttan hyfsat klart för mig.
Möjligtvis Nian också.
Tian kanske borde bli en jättefest med alla karaktärer som jag har skapat under åren.
Målet idag är  bara att komma igång. Om kapitlet blir klart är jag nöjd.
I morgon är jag ledig och ska till stan på luciakonsert.

Ungefär så, gott folk.
12:e december. Helt galet. Snart blir det ljusare igen!


3 kommentarer:

Simona sa...

Tack Hellberg.
Och SJUAN - galet!!!

Åsa Hellberg sa...

Helt galet!

Ezter sa...

Det låter som en bra plan, ser mycket fram emot dina nya böcker :)