Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 3 december 2015

Jag åt lunch på Mc Donald´s

En liten wrap.
Jag ska ju på julbord (bilder kommer under kvällen, särskilt här) och då gäller det att ha en tom matsäck.

Vanligtvis brukar jag vara proppmätt redan efter sillen. Det är så himla dumt, men då är jag vrålhungrig och vräker i mig, samtidigt som jag pratar och pratar och utbyter tricks och idéer med kollegor på vår nästankonferens (vi skulle verkligen behöva fler sådana, känns det som.)

Idag har jag en ny taktik.
Jag ska lägga lite av varje på tallriken. Både varmt, kallt, fisk och kött.
Och inga mättande potatisar.
Kanske prata mer om det går för då äter jag ju långsammare.

Vad tror ni?
Funkar väl?

1 kommentar:

Ezter sa...

Om inte de andra är för glupska, så kanske prat-taktiken funkar. Synd om du behöver hålla en monolog ;)