Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 8 december 2015

Jag är så sällan i stan

att det är rena rama stadsvandringen när jag kommer dit.

Idag har jag bokat en luciakonsert, den här gången för mig själv eftersom det var lätt att få enstaka bra biljetter men omöjligt att få två (jag köper bara bra platser numera, ska berätta varför en annan gång.) Jag ska till Operan (på söndag som ju är den 13:e) och se Adolf Fredriks musikklasser och dessutom passa på att ta ännu en dag på stan.
Konserten är klockan två, en perfekt tid om ni frågar mig. Då finns det utrymme för att handla julklappar också.
Två flugor är verkligen min grej.

Jaha.
Sista manusdagen med Gloria, sedan är det bara korrläsningen kvar.
Jag har fortfarande grejer kvar att kolla men har hela dagen på mig. Ikväll går det iväg till redaktör Kerstin och till min agent Maria.

Solen skiner i förorten, det är minusgrader och jag har fortfarande inte skaffat broddarna jag behöver den här vintern.
Kan vi hoppas att all snö kommer längre norrut?
Jag behöver absolut inte en vit jul, det är så väldigt stämningsfullt här ändå, tack så hemskt mycket.

Det var väl det så här långt, tisdagen den 8:e december.






2 kommentarer:

Ezter sa...

Sol låter bra, minusgrader klarar jag mig utan.
Mysigt med konserten. Jag ska gå på julkonsert i kyrkan här på söndagkväll, är planen!

Åsa Hellberg sa...

Härligt:)