Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 29 november 2015

Jag har mycket funderingar

den här söndagen och tjejgänget som kommer hit idag har jag luftat många sådana med tidigare. Just nu förbereder jag lite: lägger fram servetter, tinar bullar och häller upp godis och frukt.
Tack och lov har jag fortfarande hjälp med städning så det behöver jag inte bry mig om alls.
Det är mörkt fortfarande och frågan är väl om det blir så mycket ljusare idag. Det gör inget. Jag har laddat med både elektriska, batteridrivna och sådana med veke.

Senare idag ska jag på något annat roligt, men det berättar jag om i morgon.
Hoppas att ni får en fin första advent!

2 kommentarer:

Ezter sa...

Ett tag var det riktigt soligt, men nu öser det ner igen...

Åsa Hellberg sa...

Hoppas det är bättre idag, Ezter!