Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 9 november 2015

Jag bytte hotell,

till ett som ligger väldigt nära Hyde Park.
Jag skulle varit slut i benen redan när jag kom fram till parken, insåg jag när jag tog en promenad med Google maps.
Tur att jag inte hade förbetalat. Det har jag gjort nu, så jag hoppas att jag blir nöjd med det nya som ligger i parkens övre hörn, typ.
I närheten ligger andra ställen jag ska titta på, fota, tänka på rejält. Hehe.

Men allt det här är först på onsdag.
I morgon är det en vanlig arbetsdag.
Tjoho!

Här ska jag bo!







2 kommentarer:

Unknown sa...

Njut av London det är rätt behagligt där nu har jag sett, du hinner väl åka hem innan jag anländer m syster o systerdotter på fredag. Så du får gärna rapportera om dina dagar. Bor som vanligt i Paddington, har blivit några besök de senaste åren:) Hoppas din axel håller tyst och mår bra av ombytet. Kram Marie ( trogen läsare av både blogg o böcker)

Åsa Hellberg sa...

Marie; ja, det ser härligt ut nu med många plusgrader och till och med uppehåll! Jag åker hem på fredag kväll. Hoppas du och syrran får en härlig resa!