Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 22 november 2015

Ja, inte kan jag bjuda på några överraskningar.

Ingen snö, inga nya utlandskontrakt - för jag har väl berättat om att Sonja kommer ut i Rumänien? - och all övrig stadsdramatik håller sig utanför min lägenhet.

Inomhus spelar jag julmusik (Lugna favoriter spelar enbart julmusik fram till Annandagen).
Jag älskar julen, har alltid gjort.
I år trodde jag att Jonathan skulle åka med Linnéa till Östersund, men sedan fick hon inte ledigt och då skulle båda komma hit. Sedan ändrades det igen och nu kommer Jonathan hem och Linnéa åker till sin familj.
Så det blir en repris från förra året med Nisse, Jonathan och mig vid köksbordet.
Jag måste bara hitta någon slags madrasslösning så Jonathan slipper åka hem på kvällen. Jag vill äta en lika lång juldagsfrukost som julaftonsmiddag.

Min gran kommer upp redan första advent. Jag har bjudit hit en bunt tjejer som jag umgicks mycket med för några år sedan när vi satt i samma situation, och jag tänkte att det skulle vara fint om granen (av plast) lyser upp här då.

NU ska jag på mina 40 sidor.
Hej då ett tag.


1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, jag märkte det så fort jag kom hem att julhysterin börjat smyga sig in. Vi har ju inga barn (självvalt) så det är inget problem här, men min bästa kusin och granne dom har en dotter i norra Norge och en i Skåne och försök få ihop det utan att det skär sig, speciellt som Skånedottern är en bestämd dam!!! Kusin m fru var redan rosiga på kinderna när dom tänkte på't!
Hemma är bäst.
Duktig du är som får ut dina böcker så, det måste kännas fantastiskt!
Hoppas du är bättre i armen också!
Kram från läsare Snäckan