Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 22 november 2015

80 sidor klara.

Rent fröjdarbete om jag ska vara ärlig.
Jag undrar om jag någonsin har gillat mitt eget arbete som jag gör med det här.
Eller så har jag haft samma känsla varje gång. Kanske.
Men jag tror att det här är en speciell bok för mig, det återstår att se hur den blir mottagen.

Nästa vecka har jag fyra arbetsdagar.
På onsdag är jag ledig, då kommer en kompis hit på lunch och på kvällen ska Nisse och jag på hans systersons konsert.
Nästa helg är jag också ledig med många gäster på söndag, alltså måste jag fixa gran och sånt på lördag = en arbetsdag går bort.

Japp, mitt liv handlar om arbetsdagar just nu.
Jag räknar ut exakt hur mycket jag behöver göra varje dag.
Det funkar för mig och det som funkar är bra att fortsätta med. Ett gammalt djungelordspråk.

Nu ska jag bada.
Jag älskar mitt badkar!

Det här är skummet jag använder just nu.






3 kommentarer:

Ezter sa...

Gran? Redan?

Simona sa...

Haha, jag köpte det rosa skummet i samma serie.

Anonym sa...

Saknar badkar! :(
De tog bort dem och satte inte in nya när de renoverade.
Sanna