Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 21 november 2015

22 sidor senare är dagsmålet klart.

Jag tänker jobba mer strax, har haft en paus när jag har varit i ett fullkomligt proppfullt Farsta centrum och handlat.
Om möjligt vill jag avverka 20 till.
Det vore strålande att få alla Kerstins påpekanden på plats snarast möjligt så att jag har en vecka på mig att jobba med synonymer och sådant som alltid är svårt att upptäcka under redigeringen.
Deadline är 7 december.

Simona pratade häromdagen om synonymordboken i Word, och jag förstod inte vad hon pratade om.
Eh.
Jag har väl berättat om att jag alltid är sist på bollen? Särskilt när det gäller tekniska prylar? Jag har googlat synonymer när det har behövts, och mer än så har jag nog slitit mitt hår.
makalöst dumt när verktyget fanns mitt framför näsan.

Anyhow.
Med Toscana gjorde jag det jobbet när resten var klart och det passade mig bra, alltså vill jag ha några dagar till det även i Gloria.
Det är alla måste, kanske, skulle, plötsligt som bör ändras/varieras.

Ungefär så.
Vi kör ett varv till då.






Inga kommentarer: