Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 21 november 2015

22 räcker inte på långa vägar.

Men 40 gör.
Jag räknade om, tack och lov, eftersom jag har fått fler sidor tillbaka än jag skickade.

Nu är jag fruktansvärt hungrig och när jag har ätit ska jag bara ligga i soffan resten av kvällen.
Det är ju Dowton abbey, avsnitt 6.
Bara två kvar sedan.
Snyft.


3 kommentarer:

Robert W sa...

Downton Abbey och lite godis så är lördagskvällen räddad! :)

Elisabet Nielsen sa...

Sedan blir det väl en sedvanlig Julspecial också, hoppas jag?

Åsa Hellberg sa...

Robert; verkligen!

Elisabeth; ja, det är väl avsnitt åtta förmodar jag. Buhu. Ett ordinarie avsnitt kvar i så fall.