Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 10 november 2015

13.80 kostade ett pund idag.

Det är galet dyrt.
Jag har inte växlat mycket, det är alltid bättre kurs där än här, men om jag nu inte hittar en automat på Heathrow så.

Jag har badat, målat naglarna och ska strax laga lite mat innan jag skriver instruktioner till Jonathan om Misses mat och medicin.
I morgon åker jag tidigt eftersom det kommer att vara köer så dags, men är hellre någon timma extra på Arlanda än att känna mig stressad i köer. Med tanke på pundpriset förmodar jag att min creme är billigare på Arlanda taxfree än i London.
Den kommer att ta slut exakt i morgon bitti, så det är finfin tajming.

Dyr skit, men man blir himla vacker sägs reklamen.


3 kommentarer:

Unknown sa...

Tycker du gör rätt i att åka i god tid. Vi åker ju från Kastrup så jag vill ha minst 3 timmar extra så att man hinner även om tåget skulle krångla, denna gången har jag tagit till med 4 timmar:) Ser fram emot att följa din resa här o på instagram. (@mimdesign)
Kram

Åsa Hellberg sa...

Vi kanske krockar i London. Hojta till i så fall! :)

Unknown sa...

Vi kommer inte in t London förrän vid 17 tiden (Luton)så då har du nog hunnit lämna. Har du glömt kolla ngt, lördagsstress på Primark ex, får du säga till:)