Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 3 oktober 2015

Lööördag morgon.

Jag ska snabbt läsa igenom kapitlet jag skrev igår och påbörja nästa, mer än så ska jag inte jobba idag. I eftermiddag ska jag träffa Nisse och fram tills dess ska jag läsa ut Martina Haags nya bok Det är något som inte stämmer.
Läs, läs, läs!



Man hör om hur det händer andra. Man tycker synd om dem. Och man vet, innerst inne, att det aldrigkommer att hända en själv. Men man har ingen aning.
Det här är en roman om överlevnad. Om betydelsen av en rödrutig jacka. Om tama järvar med eldkastare. Om en bottenlös fjällsjö, dit ingen får gå, och om hur man reser sig, trots att man är helt säker på att man inte orkar längre.

Inga kommentarer: