Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 30 oktober 2015

Jag skrev inte ett ord till,

istället har jag räknat sålda böcker eftersom min agent och jag pratade om det häromdagen.
Vissa rapporter man får slutar sista december, andra sista mars.
I mitt fall betyder det att Sonjorna i pocket som har fått ny design inte är medräknade eftersom de kom ut i slutet av februari och det får jag inte redovisning på förrän nästa år. Men om jag jag räknar med det jag vet av det så har jag redan nu nått

En kvarts miljon böcker.
250 tusen.
Två fem noll noll noll noll.

(Och med utlandet är det ungefär 100 tusen till, men vem räknar, liksom.)

Det slog mig idag vilka helt surrealistiska grejer jag får vara med om, som gårdagens möte med min agent.
Är inte det helt galet att jag träffade personer som jag beundrar enormt, och vi hade mötet för min skull.
JAG var huvudpersonen.

Jag borde banne mig skriva en bok om mig själv.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är du väl förunnad!
Det är bara att tacksamt ta till dig välsignelsen :)
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Verkligen :)

Åsa Hellberg sa...

Verkligen :)

Ezter sa...

Grattis!

Elisabet Nielsen sa...

Wow!
Imponerande siffror. Respekt.
Måste vara en otrolig känsla att veta att allt ens arbete blivit så uppskattat, såväl i Sverige som runt om i världen. Grattis Åsa!

Robert W sa...

Otroligt imponerande!

Annika Estassy sa...

Stort grattis! Men så jobbar du hårt också.

Åsa Hellberg sa...

Tack!!

Sofia Fritzson sa...

Wow, häftigt!

Cicci H sa...

Grattis! Du skriver så bra och är SÅ värd det!