Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 27 oktober 2015

Inte ett blogginlägg idag,

jag har helt enkelt glömt det.

Nå väl, nu är jag här och har just bokat en tvådagarsresa till London, åker om ett par veckor om inte armen blir sämre.
Ingen handväska den här gången eftersom jag inte kan bära, får väl ta en stor jacka med fickor för plånbok, telefon och pass.
Typ.
Att bära på högeraxeln går helt enkelt inte av någon anledning.

Jag ska kolla grejer som jag inte kan berätta om, och till de där grejerna ska jag promenera. Jag kommer inte att ägna mig ett dugg åt shopping, utan åt grejer och stadskunskap.
Datorn får följa med, om det är så att axeln ballar ur. Då kan jag i alla fall jobba på hotellet.

Den här gången ska jag bo i Notting Hill. Ett litet och rätt billigt hotell på bra promenadavstånd till det mest om det bara kan låta bli att spöregna.

Portobello House. Någon som har bott där?



1 kommentar:

Heléne (Bokglam) sa...

Åh vilken lyx med researchresa till London. Håller tummarna för att din axel levererar (så gott den kan).