Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 7 oktober 2015

Idag har jag en liten agenda.

Först skriva lite (inte minst skriva ned SLUTET på sjuan som dök upp i natt under min kisspaus), sedan åka förbi verkstaden med min bil och höra om han kan göra något åt visslandet innan jag ska åka på en grej på fredag.
Har man på radion hörs det inte, och det är ingen åkfara, men jag vill ändå kolla om han kanske kan fixa det i morgon eller på fredag förmiddag.
Så är det liksom gjort.

Annars då?
Jo tack,  behöver värktabletter idag också men sov betydligt bättre.
Tjohej.

Jag undrar om värken jag fick kvällen/natten till igår hänger ihop med att jag bara åt inte-bra-mat i söndags. Vetemjöl, socker och sådant som jag ju har undvikit helt och hållet i fyra veckor.
Kanske.
Eller inte.
Jag har i alla fall återgått till socker/vetemjölsfritt, eftersom jag för övrigt mår bra av det.

Nu frukost.
Ägg och skinka.
Det är grejer det.


2 kommentarer:

cyndi sa...

Åh, ett SLUT.
Som bara kom till dig sådär.
Det var kanske det som gjorde värken.
Nu har det värkt ut.
Slut på ont.

Åsa Hellberg sa...

Ett slut! Det allra viktigaste! :)

Tack, hoppas att det var så enkelt!