Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 24 oktober 2015

Fotografering och middag.

På samma dag.
Så mycket har jag inte gjort sedan Hedenhös.
Men trevligt som tusan. Båda grejerna.
På middagen babblade jag till halv ett innan jag insåg hur väldigt trött jag var.

Idag känner jag mig nästan bakis, men det är för att jag åt en massa grejer hela dagen igår som min kropp inte längre gillar särskilt mycket.
Så idag promenerar jag till Farsta för att få lite höstluft i mig innan jag sätter mig med Sjuan.

Jag ska hämta nya mediciner till Misse. Värdena är mycket bättre än veterinären hade trott, sa hon när hon ringde igår (hurra), men vi ska ändå ändra dosen en aning.
Han ska få en rejäl skjuts i morgontabletten, och lite mindre på kvällen.

Ungefär så.
Här är en bild till från igår.
Foto Daniel Milton

4 kommentarer:

Robert W sa...

Lyyyyx! :)

Åsa Hellberg sa...

Verkligen!

Linas drake sa...

Skönt, och grattis till värdena!

Åsa Hellberg sa...

Tack Lina: mår din katt bättre? Får du i den medicinen? Min veterinär ska att man kan krossa tabletten, men att man då måste använda en mortel bara för den, aldrig något annat, och plasthandskar. Detta för att skydda sig själv och sin egen sköldkörtel som annars kan påverkas. Bra att veta, tycker jag, om min katt vägrar medicin i framtiden.